Blog Layout

Het belang van het volgen van een Puppycursus

jul. 29, 2020

Waarom puppycursus volgen? Deze podcast geeft er antwoord op!

Wij als instructeurs vinden het altijd heel fijn wanneer je meer met jouw hond doet dan enkel het dagelijkse uitlaat rondje. Maar waarom is een puppycursus zo belangrijk voor een pup?
Collega instructeur Romy van Quiebus Hondenschool Almere legt in deze podcast van Hella, eigenaresse van Hella's hondenadvies, het belang uit van het volgen van een Puppycursus.
06 nov., 2023
Ervaring van Karin en Buddy
door Tanja 19 apr., 2021
Kom jij ook weleens een hond tegen met een geel lintje om zijn nek? Een geel lint aan zijn riem of tuigje, een Yellow Alert Bone of een ander geel herkenningsteken? Het gele lintje is een initiatief uit 2012 dat afkomstig is uit Zweden en oorspronkelijk ‘Yellow Dog’ heet. Vanuit Zweden is Yellow Dog project een internationaal symbool geworden. Helaas is voor veel mensen dit symbool niet bekend. Daarom brengen wij het graag nog een keer onder de aandacht. Want hoe meer mensen weten van de betekenis, hoe fijner een wandeling is voor een “Yellow Dog” Want wat betekend dit gele teken precies? Een hond met een geel teken (Yellow Alert Bone, geel lint of een ander geel herkenningsteken) heeft behoefte aan meer ruimte dan andere honden. Ze worden liever niet benaderd door andere honden en/of mensen. De redenen waarom hij hieraan behoefte heeft kunnen uit een lopend zijn. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat: De hond kan angstig is of andere mensen/honden spannend vind. De hond kan in training zijn. De hond heeft een gezondheidsprobleem, zoals bijvoorbeeld pijn, onlangs een operatie hebben ondergaan of ziek zijn (al dan niet besmettelijk zijn). De hond kan een slechte ervaring hebben gehad met andere honden waardoor hij zich niet op zijn gemak voelt bij jouw hond. De hond kan eenkennig zijn. De hond kan loops zijn. De hond kan drachtig zijn of net geworpen hebben. De hond kan agressief zijn. Wat de reden ook is. Het is zowel voor de hond als geleider heel fijn wanneer deze ruimte gerespecteerd wordt. Zie jij een hond en geleider met een geel herkenningsteken? Geef ze dan de ruimte. Heb jij nu zelf een hond die behoefte heeft aan meer ruimte en wil jij jouw hond ook een geel teken laten dragen? Zorg er dan voor dat deze duidelijk en op afstand goed zichtbaar is. Zoeken mensen of andere honden toch toenadering, vertel dan wat het gele teken betekend. Op deze wijze kan ook jij helpen dit project en de betekenis van een geel teken nog bekender te maken. Veel dierenspeciaalzaken verkopen speciale lijnen of andere gele herkenningstekens welke aangeven dat ruimte gewenst is voor jouw hond.
02 apr., 2021
Mijn hond vindt zijn eten niet lekker. Mijn hond krijgt dunne ontlasting van zijn eten. Mijn hond doet niets voor koekjes welke ik hem/haar geef. Zo een greep uit de dagelijkse vragen tijdens mijn werk op de hondenschool. Omdat er zoveel verschillende soorten voer en koekjes op de markt zijn, zie je vaak door de brokken de bak niet meer. Daarnaast rijst dan de vraag, is het gezond wat ik mijn hond geef. Wordt hij/zij niet te dik van koekjes. Kortom, hoe maak ik van eten weer een feest, een gezond feest! Daarom is Pets by Tanja samen met fabrikanten van dierenvoer gaan brainstormen, over hoe een oplossing hiervoor te bieden. Pets by Tanja denkt voor al deze vragen een oplossing te hebben gevonden! En zal op korte termijn een bijzonder breed assortiment met eiwitrijk, graanarm en graanvrij voer gaan aanbieden. Naast gezonder voer vindt je bij Pets by Tanja ook de koekjes die jouw viervoeter zo lekker vindt, waardoor trainen een feest wordt. En dit allemaal tegen prijzen waar je normaal gesproken geen "premium" voer voor kunt kopen. Pets by Tanja bestel je makkelijk online en jouw bestelling wordt binnen twee werkdagen thuis bezorgd. Zo wordt de postbode ook meteen een feestje voor je hond 😉 Wil jij er als eerste bij zijn als de shop wordt gelanceerd? Volg dan de facebooksite van Pets by Tanja .